Voor een gezonde relatie met informatie

De moderne mens besteedt ruim 11 uur van iedere 24 aan consumeren. Nee, dan bedoelen we niet eten, maar het zich volproppen met informatie. We vechten allemaal tegen een stroom aan afleidingen en worden verleid met smakelijke hapjes aan informatie. En net zoals teveel junkfood kan leiden tot zwaarlijvigheid, kan teveel junkinformatie leiden tot domheid. Deze Nederlandse vertaling van ‘The information diet’ laat je zien hoe je om kan gaan met deze informatieovervloed - waar naar uit te kijken en wat te vermijden, en hoe selectief te zijn.

Clay A. Johnson is de oprichter van Blue State Digital, het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de internetstrategie van Barack Obama tijdens zijn verkiezingscampagne in 2008. Hierna was hij directeur van Sunlight Labs, waar hij een team van 2000 ontwikkelaars en ontwerpers opzette om open source software te creëren om mensen betere toegang tot overheidsdata te geven.
Hij ontving in 2009 de prijs voor de ‘Google/O’Reilly Open Source Organizer of the Year’.

Hoofdstuk 1